pátek 5. září 2008

Měření odběru st. motoru KDA22-15

Pořídil jsem si do svého modelu Mini Mag (Multiplex) střídavý motor KD A 22-15. Jeho parametry jsou 1050ot./V, provozní proud 6 - 16 A, max. kratkodobý proud 20A.
Tento motor provozuju s 2článkovou a 3článkovou Li-Po baterii, obě 1700mAh. Vše fachá tak jak má, a zatím nezaznamenán žádný problém, ovšem mě velice překvapilo délka letu, kdy prostě létám 10 - 15 minut a podle nabíječky zůstavá v bateriích téměř 2/3 celkové energie. Napadlo mě tedy změřit odběr, s použítím vrtule 8x4. A podle výsledku měření se už tomu ani nedivím :) viz. fota.

Ješte doplním: použitý regulátor TURNIGY Basic 18 bec 5V/2A


Odběr celé "elektroinstalace" modelu vč. 4ks miniserv v nečinnosti - 48mA



proud při plných otáčkách - 2 článek Li-Po: cca 5.2A





proud při plných otáčkách - 3článek Li-Po: 9.26 A


Vzhledem k tomu, že lítam přibližně stále na 1/2 plynu je jasné, že využít plnou kapacitu baterek jde jedině za téměř 45min. letu a 15A motor má ještě dostatečnou proudovou rezervu. Už jsem si objednal vrtuli 9x5, která motor trochu více potrapí :), to pak otestuju a dam vědět.


Edit: 22.9.2008

Dorazila vrtule 9x5 a přidaný vykon je znát, prozatím jen měřením.

Dvojčlánek: - 7,5A oproti 5,2A s 8x4


tročlánek: 14,2A (oproti 9,2A s 8x4)

Nárůst je to celkem solidní v limitu pro daný motor. V této konfiguraci již bylo znát mírné oteplení motoru a další zátěž větší vrtulí nejspíš nemá smysl. Uvidíme, jak se to projeví ve vzduchu.

Žádné komentáře: